hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آغاز اسکن دفاتر ثبت دفترخانه ها در مینودشت/ آرشیو الکترونیکی۱۶ هزار جلد دفتر ثبت در گلستان 

آغاز اسکن دفاتر ثبت دفترخانه ها در مینودشت/ آرشیو الکترونیکی۱۶ هزار جلد دفتر ثبت در گلستان 

ایسنا/گلستان مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان از آغاز آرشیو ۱۶هزار جلد دفتر ثبت دفترخانه ها در  استان خبر داد. 

محمد نقی رضاییان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان با بیان اینکه اسکن و آرشیو الکترونیکی در دو حوزه ادارات و دفاتر ثبت انجام می شود، گفت: حوزه اول مربوط به ادارات ثبت بوده ک در این باره کلیه دفاتر و پرونده های این ادارات، ثبت اسکن و به روز رسانی شده است.

وی تعداد دفاتر ثبت اسناد در استان را ۱۵۸ دفتر عنوان کرد و ادامه داد: با همکاری کانون سردفتران، باید کلیه دفاتر در این دفترخانه ها اسکن و به روزرسانی شده و آرشیو الکترونیکی انجام شود. 

رضاییان با بیان ایکه دفاتر باید به صورت اسکن شده در اختیار سازمان ثبت قرار بگیرند، اظهار کرد: نزدیک به ۱۶ هزار جلد دفتر وجود دارد که تلاش می کنیم ظرف یک سال همه اسکن شده و آرشیو الکترونیکی در استان به اتمام برسد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان ۴ شهرستان گرگان، بندرگز، گنبد و مینودشت را پیشگامان این طرح در استان بین کرد و گفت: تا پایان بهمن ما همه دفترخانه ها در استان ملزم خواهند شد تا دفاتر خود را اسکن کنند. 

رضائیان با اشاره به اثرات آرشیو الکترونیکی، تصریح کرد: اسکن دفاتر ضمن اینکه به جلوگیری از جعل اسناد و سرعت در انجام کار دفاتر می انجامد، دسترسی کلیه نهاد های دولتی نیز به سهولت انجام می شود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، طی مراسمی با حضور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و دادستان مینودشت، در یکی از دفترخانه های مینودشت، اسکن دفاتر ثبت دفترخانه در این شهرستان آغاز شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد